Posted by & filed under Claus Daa.

Hareskoven Hike

Vi mødtes ved Ringsted Station og tog toget til Høje Taastrup. Derfra tog vi en bus til Hareskoven. Der samlede vi vores kærre og begyndte at gå mod shelteren, vi gik ca. 3 kilometer. kort lørdagDa vi ankom til shelteren spiste vi vores madpakker og gjorde vores sovepladser klar. Så lavede vi et hyggebål og efter noget tid gik vi i seng og sov til næste morgen. Dagen efter stod vi op og spiste vores morgenmad, derefter lagde vi planen over dagens gåtur og lidt efter var vi på vej.

Omkring klokken 12 kom vi til Furesøen, hvor vi holdt en kort pause.  Turen rundt om Furesøen var næsten 24 kilometer og undervejs mødte vi en masse mennesker der var meget interesseret i hvad vi lavede. Da vi kom til det shelter hvor vi skulle overnatte, var det optaget, fordi Mogens ikke havde booket det og så måtte vi gå 5 kilometer mere til det første shelter vi sov i. Dagen efter skulle vi hjem og så gik vi tilbage til busstoppestedet. Vi tog bussen til Høje Taastrup station og tog toget tilbage til Ringsted Station, hvor vi blev hentet af vores forældre.

Laura, Malte, Jeppe og Mathias

Note fra Mogens

Det var 4 super seje tropspejdere, der kastede sig ud i denne udfordring og gik samlet 43 kilometer fra vi stod af bussen fredag til vi stod på igen søndag. Det var en stor fornøjelse at se spejderne samarbejde og sørge for hinanden gennem strabadserne også selvom, at deres leder er ond og urimelig og ikke sørger for at booke sheltere hjemmefra… 🙂